Voor wie is beeldende therapie?

Mijn praktijk is gericht op kinderen en jongeren van ongeveer 3 tot en met 20 jaar die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Tijdens de intake kijken we naar jouw hulpvraag om vervolgens samen een doel voor de therapie te stellen. Voorbeelden zijn: beter leren concentreren; emoties leren uiten; woedeaanvallen beheersen; met een moeilijke thuissituatie omgaan; beter kunnen slapen; met een trauma omgaan; stress verminderen; met rouw omgaan; een moment van rust vinden of iets soortgelijks.

Heb je hechtingsproblematiek, een taalontwikkelingsachterstand of een vorm van autisme? Neem dan ook zeker contact met me op.

Pastelkrijt op papier, plank, pastelkrijt doos

Ook al is je vraag groot of klein, bij mij kan je terecht. 

Ik help jou heel graag!


Specialisaties

Ik heb mezelf de laatste jaren gespecialiseerd in diverse doelgroepen door middel van verschillende soorten werkervaring. Ik blijf mezelf continu bijscholen en daarmee verder ontwikkelen en kennis opdoen over verschillende doelgroepen. Wat is mijn ervaring tot nu toe?

Autisme

Ik heb diverse vormen van autisme leren kennen, waarbij ik heb geleerd dat ieder kind en iedere jongere anders is en zijn eigen krachten en valkuilen heeft. Door het kind centraal te zetten, kom je erachter waar de behoeftes van het kind liggen om verder te groeien. Elke benadering en behandeling is dan ook uniek en afgestemd op het kind of de jongere zelf.

Taal achterstand

Een taalachterstand is soms niet makkelijk. Het kan lastig zijn om je te kunnen uiten. Het omgaan met probleemgedrag -  knijpen, bijten en slaan - is een uitdaging, maar zeker niet onmogelijk. Ik heb geleerd om gedrag om te zetten in woorden en alternatief gewenst gedrag aan te leren. Hierdoor neemt het probleemgedrag af en komt er meer rust. 

Verfpotjes, schildering op papier, kwast, plank, zwarte achtergrond

Auditieve beperking

Wat als je niets kan horen? Ik heb kennis mogen maken met de Nederlandse gebarentaal. Maar het niet kunnen horen, betekent niet dat je niet kan omgaan met horende leeftijdsgenootjes. Door het kunstzinnig werken, kan er op een ander niveau contact worden gelegd, waarbij er geen woorden nodig zijn. Oogcontact, een samenwerking op het papier of gewoon naast elkaar zitten, kunnen erg waardevolle momenten zijn en een start van een bijzondere band.